Nové platební karty

Pokud nemáte platební kartu zcela zadarmo, pak za její používání platíte. Za nákup, nebo častěji za výběr. Jednoho dne si řeknete, že chcete platit méně, nebo vůbec, a bude se ohlížet po konkurenci. Převážně po bankách. A přijdete na to, že u nás jsou vydavatelé pouze dva. Totiž Visa a Mastercard.

několik kreditek

Že máte jinou? Od banky? Ano, ale pořád je jejím vydavatelem jedna ze dvou výše jmenovaných firem. Nezáleží, čí logo na kartě je, klidně tam nemusí být žádné. Informace o „majiteli“ karty jsou přímo na čipu, takže je to prostě jedno.

Situace do budoucna však vypadá tak, že se objeví konkurence. A ze země, odkud již přišlo konkurentů nepočítaně a většinou jsou úspěšní. Dovolte abych vám představil firmu China UnionPay.
visa kreditní karta

A pokud se domníváte, že jde o nějakého malého broučka, tak tedy pozor, nejedná.

Tento čínský gigant má totiž obrat, o kterém se oběma americkým konkurentům může jen zdát. Tedy alespoň podle hodnoty transakcí, která činí údajně 37 % podílu na světovém trhu. Což na to, jak je Union Pay mladičká, založená v roce 2002, je myslím více než dost. A to má nejvíce zákazníků v Číně. Jako další skutečnost o jejich síle vypovídá fakt. vydaných šest miliard karet. A nyní míří do Evropy.

Zatím se má spojit s britským Tribe Payments a již se proslýchá, že o karty mají zájem dva další subjekty.

Co z toho plyne pro nás?

Žijete-li v Česku, tak zatím nic. Není známo, že by někoho u nás nějakým způsobem tato věc interesovala. Je samozřejmě jasné, že pokud by nějaký subjekt, banka, nebo pojišťovna, nebo kdokoli o spolupráci zájem měl, nebude to zatím vytrubovat do světa. Jednání jistě budou probíhat na hodně tajných úrovních.

Domnívám se, ač nejsem finanční expert, že pokud UP poskytne lepší ceny a lepší služby, bude se jak Visa, tak Mastercard muset hodně co ohánět, aby si stávající klientelu udržely. Pro nás je to však asi zatím hudba budoucnosti.   

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup