Elektromobil nabitý za 12 minut? Již brzy realita

Budoucí elektrické kupé Audi GT e-tron by mělo být schopno nabít své akumulátory na nabíjecí stanici s výkonem 350 kW za méně než dvanáct minut. Tím se přiblíží k běžnému času tankování.
auta na elektrický pohon
Nabíjení elektromobilů trvá podstatně déle než tankování aut s konvenčním pohonem. To je v souboji diskvalifikuje. Tento čas se sice s příchodem nové generace baterií a modernějších nabíječek s výkonem až 150 kW výrazně zkrátil, ale stále ne dostatečně. Nové SUV Audi e-tron zvládne na takové nabíječce dobít li-ion akumulátory na 80 % kapacity za půl hodiny. Ingolstadtská automobilka však tvrdí, že na přelomu desetiletí zkrátí čas nabíjení na méně než dvanáct minut. A to v souvislosti s připravovaným elektrickým kupé GT e-tron, které bude po zmíněném SUV a hatchbacku A3 e-tron její třetím modelem s čistě elektrickým pohonem. Chce to však i kromě samotné baterie i výkonnější nabíječky.
To je dost odvážné tvrzení, výrobce se ale spoléhá na další pokrok ve vývoji akumulátorů a na novou síť rychlodobíjecích stanic s výkonem až 350 kW. Tu buduje Audi spolu s Daimlerem, Fordem a BMW. Nové baterie by mohly být k dispozici nejdříve v roce 2020. Pokud se to podaří, přiblíží se rychlost dobíjení běžnému tankování. Alespoň přibližně, protože na čerpací stanici nemusíte s konvenčním autem strávit, a to i s placením, více než sedm minut. Důležité je připomenout, že rychlé nabíjení akumulátorůmškodí. I proto by měly rychlodobíjecí stanice využívat majitelé elektrických aut jen při jízdě na delší trasy a více se spoléhat na domácí nabíječky.
závodní auto audi
Audi není samozřejmě jediným výrobcem, který řeší tento problém. K podobnému zkrácení nabíjení, a to na 15 minut, se zavázalo například i Porsche u svého elektrického 4-dveřového kupé Taycan. Tento čas by měl stačit na to, aby mohlo elektrické Porsche ujet dalších 400 km. Konkurence od BMW a Mercedesu-Benz nebude jistě zaostávat.